Віра Кандинська Перейти до переліку статей номеру 2003:#4
Сергій Маслобойщиков: «Зіткнення гри з прагматичною стратегією»
 
Сергій Маслобойщиков
  Сергій Маслобойщиков
на зйомках фільму "Галшчин дім"
 
 


— Сергію Володимировичу, розкажіть, будь ласка, про що буде ваша нова картина?

— Дія фільму розгортатиметься в Києві 1911 року. Гадаю, події, які відбувалися в цей час у місті, — справа Бейліса, вбивство Столипіна — особливим чином вплинули на всю світову історію. Мені здається, в цей період завершується історія особистісна й активно заявляє про себе історія масової людини. Сюжет картини сконцентровано навколо вбивства Петра Столипіна в Київському оперному театрі. При цьому мені б хотілося відтворити особливу київську атмосферу тієї доби, величезне національне, культурне розмаїття, показати молодіжне середовище (університет св.Володимира), київське підпілля, анархістів, провокаторів, охранку, артистичні кола. В Києві 1911 року все це цікаво переплелося. Утворилися якісь дивні зв’язки. Скажімо, вбивця Столипіна був уперше заарештований в артистичному товаристві разом із Лесею Українкою й Луначарським. Загалом намагатимуся створити певний художній образ, який би втілював не так, напевне, епоху, як конкретні людські прагнення і суперечності, що проступають і в наш час. Хочеться, щоб у фільмі зіткнулися такі речі, як одвертий індивідуалізм, еґоцентризм разом із прагненням порядку та бездумною інерцією, безвідповідальність із відповідальністю, гра з прагматичною стратегією. Гадаю, що основний конфлікт полягає між двома останніми. Гра найчастіше перемагає, та порядок потім болісно відплачує за це. Це досить короткий виклад. Говорити про це можна значно більше.

— Це буде авторська картина?

— В цьому випадку я планую створити дійове кіно, з активним темпоритмом, орієнтоване на глядача. Чи буде воно при цьому авторським — це вже поживемо-побачимо. Принаймні, я не ображуся, якщо його ще й так назвуть.

— Хто буде продюсером стрічки?

— Основним продюсером є держава в особі Ганни Павлівни Чміль. Щодо інших продюсерів, ще точно не відомо. Зараз ведуться переговори, можливо, якихось партнерів ми знайдемо.

— А хто автор сценарію?

— Перший варіант сценарію написали відомі письменники Сергій і Марина Дяченки, крім того, я брав у цьому невелику участь. Зараз іде процес створення режисерського сценарію.

— Кого з акторів ви запросите на головні ролі?

— Я думаю про це, але конкретних кандидатур ще немає.

– Чи будете ви традиційно знімати Аллу Сергійко?

— Поки що для неї є роль терористки.

— Коли ви плануєте розпочати знімання?

— Якщо все ідеально складеться, я б хотів розпочати першого вересня, в день убивства Столипіна. Сподіваюся, зйомки не закінчаться одинадцятого вересня, в день страти Багрова й сумнозвісних американських подій 2002 року. Є й якась містика в цій історії.

— Де ви плануєте залучати додаткові кошти?

— Всюди, де можливо. Зараз ведуться різні переговори і в Україні, і в Росії, і за кордоном. Сподіваюся, щось із цього вийде.


Корисні статті для Вас:
 
Поетика неігрових фільмів Сергія Маслобойщикова2002-12-10
 
Українська кінодраматургія: реальне і можливе2003-04-05
 
Швейцарський погляд на італійську класику2003-04-05
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2003:#4

                        © copyright 2019