Редакція Перейти до переліку статей номеру 2017:#3
Мистецька хроніка


Ювілей Сергія Данченка. Ретропоказ знакових вистав

видатного режисера Сергія Данченка тривав з 2 до 9 березня на камерній сцені ім. С. Данченка в Національному театрі ім. І. Франка. Подію приурочено до 80-річчя українського митця. Було показано п’ять вистав, які свого часу ставали подіями театрального життя столиці: «Украдене щастя» за І. Франком, «Тев’є-Тевель» за Шолом-Алейхемом, «Кохання у стилі бароко» Я. Стельмаха, і завершили показ дві останні вистави майстра: «Пігмаліон» за Б. Шоу і комедія «За двома зайцями» М. Старицького, поставлені 2000 року. В день народження режисера (17 березня) відбулася конференція, яка зібрала повну залу. У ній взяли участь Михайло Захаревич, Валерій Гайдабура, Лариса Брюховецька, Олександр Саква, Віталій Жежера, Сергій Васильєв, Наталя Єрмакова, Олександр Клековкін, Валерій Фіалко, Олексій Кужельний.

Пам’яті загиблих героїв батальйону «Дніпро-1»

У Будинку кіно 2 лютого показали фільм Катерини Стрельченко (режисер) та Олени Акулової (автор сценарію) «Піски. Лицарі неба», присвячений спогадам і історіям про загиблих бійців батальйону «Дніпро-1». У документальній стрічці, яка триває понад дві години, про загиблих героїв розповідають товариші, батьки і діти. За словами командувача підрозділом, полковника Юрія Берези: «Це – великі українці. І фільм, який ми показували, потрібен не тільки теперішньому поколінню, він ще більше потрібен нашим внукам і правнукам».

Олексій Шапарєв зніматиме «Крути. 1918»

Після спортивної драми «Правило бою» режисер Олексій Шапарєв почав знімати історичну драму «Крути. 1918» за участі Держкіно та польського копродюсера. В основі – бій під Крутами, де нечисленне військо Української Народної Республіки вело запеклу битву з армією червоноармійців, що наступала на Київ. За задумом режисера, це буде бойовик, розрахований на масового глядача і насамперед – на молоде покоління. Сценаристом виступив Костянтин Коновалов. Зйомки відбуватимуться під Києвом.

Спадщина Тетяни Яблонської

25 лютого до 100-річчя української художниці Тетяни Яблонської (1917–2005) відкрилась виставка її робіт у Національному художньому музеї України, яка тривала два місяці. Крім творів живопису та графіки, було представлено її спогади зі щоденника. 15 березня у Синій залі Будинку кіно відбувся вечір «Гармонії Тетяни Яблонської», де показали два документальних фільми: «Тетяна Яблонська» (1971, реж. Лідія Островська) і «Тетяна Яблонська: Натхнення самотності» (2008, реж. Станіслав Сукненко). Поділилися спогадами друзі й близькі. Тетяна Яблонська – лауреат Державних премій та Національної премії ім. Тараса Шевченка (1998), Герой України (2001). Її знаменита картина «Хліб» зберігається в Третьяковській галереї (Москва).

Вечір пам’яті кінодраматурга Олександра Рожена

10-го березня в Будинку кіно відбувся вечір пам’яті з нагоди 80-річчя українського кінодраматурга Олександра Рожена. Митця не стало 6 березня 2016-го... У програмі – спогади друзів, колег, фрагменти стрічок, над якими працював Олександр Рожен. Було показано низку його фільмів, особливим подарунком для глядачів стали одразу дві прем’єри: «Солов’ї, солов’ї» (ігровий; кіностудія «Контакт»; 2013); «Пам’ятник, який створив Лук’ян» (документальний; кіностудія «Контакт»; 2013). Їх Олександр Рожен створив разом зі своїми синами – режисером Андрієм і продюсером Пилипом.

Прем’єра фільму «Процес», присвяченого Олегу Сенцову

За словами російського режисера Аскольда Курова, «назва “Процес” – це не лише судовий процес над Олегом Сенцовим. Це також ті процеси, які відбуваються в суспільстві й державі». Світова прем’єра фільму відбулася на «Берлінале», на перегляді був аншлаг, прийшли члени журі фестивалю, депутати Бундестагу, дипломати. Тоді ж Європейська кіноакадемія закликала російський уряд звільнити українського режисера. Після показу фільму бл. 650 глядачів підняли таблички з написом «Free OLEG SENTSOV!». В Україні фільм вперше було показано в рамках фестивалю «Docudays».

Фільм «Гніздо горлиці» – учасник LET’S CEE Film Festival

Фільм Тараса Ткаченка взяв участь у LET’S CEE Film Festival, який уже вп’яте проходив у Відні (Австрія) з 21 до 27 березня. Фільм представив режисер. Фестиваль презентує найкращі фільми з Центральної та Східної Європи. Його головна мета – не лише просування фільмів і підтримка талановитих кіномитців, а й налагодження, становлення та розвиток міжкультурного діалогу, який допоможе кращому взаєморозумінню і терпимості між людьми як на національному, так і на міжнародному рівні. «Гніздо горлиці» – драма, в основу якої лягли реальні події. Виробництво фільму здійснили «Інсайт Медіа» (Україна) та «4 Rooms» (Італія).

До дня народження Ліни Костенко

18 березня в Національному заповіднику «Софія Київська» (виставковий зал «Хлібня») відбулася вистава «Лютий березень», де звучала лірична поезія Ліни Костенко у виконанні заслуженої артистки України Юлії Волчкової (це її режисерський дебют) і артистки Марини Анісович. Музичний супровід – Єгор Звєрєв. Атмосфері вистави сприяли картини українських митців другої половини ХХ – початку ХХІ ст., представлені на виставці «Метаморфози фемінності».

Премія «Дзеркало сцени» – кращій виставі 2016 року

27 березня ц. р., в Міжнародний день театру, оголошено переможця театральної премії «Дзеркало сцени», ініційованої газетою «Дзеркало тижня». Краща вистава 2016 року – «Украдене щастя» за мотивами драми Івана Франка Київського театру «Золоті Ворота», режисер Іван Уривський. Знаково, що вистава з’явилась у рік ювілею Франка. А найкращим сценічним арт-проектом 2015 року торік визнали спектакль «Оскар і рожева пані» (Івано-Франківськ, реж. Р. Держипільский).

Майбутнє київських комунальних кінотеатрів

Частина столичних комунальних кінотеатрів змінять свій профіль. Про це повідомила начальник відділу кінопрокату КП «Київкінофонд» Лариса Зубенко. Це пов’язано з їх нездатністю конкурувати з сучасними кінозалами. 5 із 14 кінотеатрів, які перебувають у комунальній власності, припинили свою роботу з цієї причини. Тому було ухвалено рішення реорганізувати комунальні кінотеатри. «Повинні з’явитися культурні центри зі збереженням площі кінозалів», – сказала Зубенко. За її словами, на базі кінотеатру «Братислава» на Оболоні створять Центр національних меншин. Кінотеатри, які не становлять інтересу для інвесторів, ліквідують (знесуть). На відміну від подібних закладів, комунальний кінотеатр «Промінь» зберіг свій профіль і наприкінці січня відновив роботу після капітального ремонту. Там є два сучасних зали – «Театр» (формат 2D) і «Кіно» (формат 2D та 3D). Підприємство «Київкінофільм» повністю модернізувало приміщення кінотеатру і встановило нове цифрове обладнання.

Фестиваль «Docudays» 2017

Під гаслом: «4 градуси за Цельсієм – прощавай, людино!» у Києві з 24–31 березня проходив 14-й міжнародний фестиваль документального кіно про права людини «Docudays». Його темою стали кліматичні зміни та їхній вплив на людину. Під час фестивалю презентували документальні стрічки на екологічну тематику режисерів із різних країн, а також відбувалися різноманітні тематичні дискусії, майстер-класи. Традиційно було представлено конкурсну та позаконкурсні програми. Переможцями конкурсів стали: DOCU/ЖИТТЯ – «Усі ці нерви», реж. Дженні Ґейдж, США; DOCU/ПРАВО – «Пол приходить з-за моря: щоденник зустрічі», реж. Якоб Пройсс, Німеччина; DOCU/Україна – «Укриття», реж. Анастасія Максимчук.

Виставка до 130-ліття Леся Курбаса

Музей театрального, музичного та кіномистецтва України та Яра Мистецька Група представили виставку про творчість театрального режисера Леся Курбаса. Крім ескізів костюмів, які свого часу викликали захоплення публіки і мистецьких критиків Нью-Йорка, на виставці можна було побачити також оригінальні і реконструйовані костюми, макети сценографії, афіші, режисерські примірники п’єс із нотатками Курбаса, ноти, документальні фотографії з вистав. Виставка тривала з 25 лютого по 25 квітня 2017. Головна мета експозиції – продемонструвати саме ті театральні модерністичні іновації, які окреслюють Курбаса як одного із митців при витоках мультимедійних течій у театрі та в мистецтві загалом, ставлять його в один ряд із найбільш знаними авангардистами першої половини ХХ сторіччя.

Пішов від нас Ростислав Плахов-Модестов

25 березня на 78 році життя не стало відомого кінорежисера Ростислава Плахова-Модестова. Все своє творче життя він віддав студії «Київнаукфільм», де працював з 1961 року. Його фільми «Промінь, зав’язаний у вузол», «Життєва лінія», «Жива земля» удостоєні високих фестивальних нагород. В роки Незалежності, незважаючи на фінансову кризу в кіногалузі, створював інтелектуально глибокі фільми, присвячені історії України від найдавніших часів. В останніх двох роботах спільно з художником Сергієм Якутовичем осмислював феномен Миколи Гоголя. Його, світлу і скромну людину, невтомного трудівника, любили і шанували колеги.

Виставка малюнків і колажів

кінорежисера, сценариста і письменника Олександра Муратова відкрилася 21 квітня на кіностудії ім. О. Довженка з нагоди його дня народження. Його тепло вітали колеги і працівники кіностудії.


Корисні статті для Вас:
 
Ростислав Плахов-Модестов: чи конкурентноспроможне кіно?2004-02-11
 
Одеський МКФ як дзеркало війни2004-02-11
 
«Docudays UA»: гаряча пора для документального кіно2004-02-11
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2017:#3

                        © copyright 2017