Лариса Наумова Перейти до переліку статей номеру 2018:#4
Студентський фестиваль кінотелеоператорів «Око»


24–25 квітня вперше в Україні відбувся студентський фестиваль кінотелеоператорів «Око», організований кафедрою кінотелеоператорства Інституту екранних мистецтв КНУТКіТ ім. І. К. Карпенка-Карого та Гільдією кінооператорів України UGC, яка з лютого 2007 року стала членом Європейської Федерації національних асоціацій кінооператорів IMAGO. Організатори прагнули створити майданчик-лабораторію для відкритого діалогу між представниками різних операторських шкіл України з показом їхніх здобутків, обміном думками й ідеями, пошуком і натхненною творчістю. Мета – залучення творчої молоді до діалогу, мотивація студентів і випускників до їх подальшого професійного розвитку, а також підтримка фільмів з новими концепціями зображального вирішення.

Участь взяли: кафедра кіно- і телемистецтва Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка, кафедра кіно-телемистецтва інституту кіно і телебачення КНУКіМ, відповідні кафедри Харківської державної академії культури, Київського міжнародного університету та Перша національна школа телебачення. Проходив фестиваль у Будинку кіно НСКУ, роботи оцінювали у чотирьох номінаціях: етюд, експериментальний фільм, документальне кіно та ігрове кіно. Були також діалоги з майстрами українського операторського мистецтва, майстер-класи, презентації.

До фестивалю перевидали книжку Миколи Ушакова «Три оператори» 1930 р. – про трьох операторів 1920-х: Данила Демуцького, Олексія Калюжного і Михайла Кауфмана.

Конкурсні роботи оцінювало студентське журі.

Дуже цікаво виглядали роботи з двох дисциплін: історії образотворчого мистецтва й операторської майстерності, запропоновані викладачами КНУТКіТ ім. І. К. Карпенка-Карого Ольгою Будніковою та Богданом Вержбицьким із «оживлення» обраного на власний розсуд твору образотворчого мистецтва. Чимало таких робіт потрапило в різні номінації: від експериментального фільму до ігрового. Студенти не тільки втілювали власні творчі ідеї щодо розвитку сюжетів обраних творів, а й намагалися вловити техніку роботи відомих майстрів пензля: відтворити колористичну гаму картини, працювати зі світлом, і, зрештою, локацією, декораціями та костюмами створити атмосферу певної історичної епохи. У цьому сенсі показова робота Ольги Оборіної «Сутінки. Велика Ведмедиця», де відтворено події Другої Світової війни, суворі солдатські будні в окопах під ворожим обстрілом. В номінації «ігрове кіно» вона здобула нагороду. Дмитро Заглинський і Володимир Іванус по-різному«оживили» одну і ту ж картину «Готель біля залізної дороги» Едварда Хоппера. Складними експериментами зі світлом і кольором є роботи Євгена Філатова, Ярослава Науменка, Марини Світличної, Костянтина Вознюка, Софії Войтюк. Вони варті уваги також з точки зору режисури й драматургії. І не дивно, що саме вони вибороли призи чи не в половині номінацій фестивалю.

Школи показали цікаві, часом неоднозначні програми. Якщо київські виші достатньо відомі роботами своїх студентів та випускників, то Харківська академія культури виглядала новачком. Незважаючи на класичний підхід, у пам’яті залишилася низка портретів викладачів закладу. Звернув на себе увагу фільм режисера й оператора Олександра Чорнобая «Давай, Юро, давай!». Важко сказати про особливі надбання з точки зору операторства, та як режисер Олександр знайшов цікавого героя і розкрив через його ексцентричний та суперечливий образ.

Нагороди. Номінація «Етюд» – Приз ім. Сурена Шахбазяна Костянтину Вознюку за фільм «Лампа» (КНУТКіТ ім. І. К. Карпенка-Карого), де майстерно відтворено внутрішній стан героя, передано поступове зростання психологічної напруги. Номінація «Експериментальний фільм» – приз ім. Юрія Іллєнка Євгену Філатову за фільм «Клас» (КНУТКіТ ім. І. К. Карпенка-Карого), «оживлення картини» «Мандрівник» Андрія Задоріна про сирітство й дитячу самотність. Номінація «Документальне кіно» – Приз ім. Михайла Кауфмана Назарові Мануляку за фільм «Дух» (КНУКіМ). Номінація «Ігрове кіно» – Приз ім. Данила Демуцького Ользі Оборіній за «Сутінки. Велика ведмедиця».

Спецприз від компанії «M.I.K» Ярославу Науменку за фільм «Філософ» (КНУТКіТ ім. І. К. Карпенка-Карого). «Оживлення картини» стало серйозним викликом, адже робота з творами Рембрандта – відповідальна і складна. Спецприз від Canon.Ukraine як нагороду за кращий фільм Софії Герасимовій за фільм «Режим» (КНУТКіТ ім. І. К. Карпенка-Карого) про хікікоморі – людину-аскета, що відмовилася спілкуватися з соціумом і 10 років не залишає власного помешкання, людину, яка живе у світі снів і фантазій.

Фестиваль «Око» стартував успішно. Будемо очікувати на відкриття нових імен, неординарних творчих особистостей, на цікаві заходи, зустрічі й презентації.


Корисні статті для Вас:
 
Фільм, створений з любов’ю2018-07-11
 
Ін’єкція геніальних1920-х2018-05-11
 
Тоталітарна комедія, або Сто сім хвилин із життя влади2018-03-11
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2018:#4

                        © copyright 2018