режисер Андрій Кудиненко Перейти до переліку статей номеру 2005:#2
«Окупація. Містерії» дебют «Молодості»


«Окупація. Містерії» є першим білоруським незалежним повнометражним ігровим фільмом. Він – на сакральну для білоруського уявного тему партизан і окупації під час Другої світової війни, але трактує її абсолютно неконвенційно. Тема ця пройшла різні етапи – від сталінської героїзації до гуманізації часів відлиги, постперебудовної дегероїзації та сучасної ресталінізації. Фільм стоїть осторонь від цієї довгої традиції, будучи чимось середнім між трієрівською Догмою і тарантінівським «Кримінальним чтивом». Фільм складається з трьох новел, які розміщені у зворотній часовій послідовності, з наскрізними персонажами. У першій – «Адам і Єва» – юнак іде в партизани і його перше «завдання» – здобути собі зброю, але натомість він потрапляє «в полон» до фатальної красуні-полячки, займаючи місце її попереднього коханця. В другій новелі «Мати» німа жінка рятує пораненого німця, який перед цим ненароком убив її маленьку доньку, і той мимоволі стає «в’язнем» її палаючого материнського бажання. У третій новелі «Батько» маленький хлопчик намагається знайти свого батька, а натомість втрачає матір. Війна як тло для людських пристрастей, очевидно, не вписується в офіційну ідеологію – в Білорусі цей фільм заборонено. Однак картина мала велике фестивальне життя, у тому числі в Росії, де вона брала участь у конкурсі Московського МКФ, її випустили на відео у серії «Інше кіно». Нещодавно «Окупація» вийшла й в українському відеопрокаті.

Андрій Кудиненко 1998 року закінчив Мінську академію мистецтв, факультет кіножурналістики, майстерню Віктора Турова. У 2002 році зняв аматорський фільм для дітей «Битва п’яти воїнств». «Окупація. Містерії» – його професійний дебют.

Олександр Качан 1998 року закінчив сценарний факультет ВДІКу, майстерню Нехорошева. Крім «Окупації», має ще три екранізованих сценарії (фільми «Поводир», 2001; «Ескіз на моніторі», 2001; «Битва п’яти воїнств», 2002). Зараз мешкає в Києві.


Корисні статті для Вас:
 
Протистояти Голлівудському більшовизму2004-02-11
 
Париж-Монреаль-Торонто2004-02-11
 
Алла Бабенко: «Там багато позитивної енергетики»2004-02-11
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2005:#2

                        © copyright 2019