«Опіум для народу»: телемедійне задзеркалля в Україні під час війни
Анотація
В одному із нещодавніх дописів на своїй сторінці у Фейсбуку український кінорежисер Михайло Іллєнко зазначив: «Серед численних проблемних питань нашого кіно є питання не дуже популярні: що знімати? як знімати? для кого знімати? Сьогодні все інше. Інша країна, інше наше місце у світі». Загалом, так можна сказати і про українське мистецтво в цілому, перед яким повномасштабна війна ставить нові стратегічні завдання, адже мистецтво суб’єктивізує нас, наш національний контекст у зовнішньому світі, формує його ідентичність у своєму часі та організовує або щонайменше констатує напрями внутрішнього розвитку свого суспільства. Кіно у цьому зв’язку залишається тим медіатором, що має найбільший масовий вплив, а відтак потенційно здатне конкурувати з іншими чинниками, які формують соціальне тло, зокрема ідейно-психологічний стан суспільства.